چگونه غیبت باعث نابودی اعمال می شود؟
رسول اکرم(ص):
روز قیامت فردی را می آورند و او را در پیشگاه خدا نگه می دارند و کارنامه اش را به او می دهند ،اما حسنات خود را در آن نمی بیند .عرض می کند: الهی! این کارنامه من نیست!
زیرا در آن طاعات خود را نمیبینم! به او گفته می شود: پروردگار تو نه خطا می کند و نه فراموش.عمل تو به سبب غیبت کردن از مردم بر باد رفت.
سپس مرد دیگری را می آورند و کارنامه اش را به او می دهند .در آن طاعات بسیاری را مشاهده می کند .عرض می کند: الهی! این کارنامه من نیست!زیرا من این طاعات را به جا نیاورده ام! گفته می شود : فلانی از تو غیبت کرد و من حسنات اورا به تو دادم.(جامع الخبار ص147)
+ نوشته شده در شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ ساعت 16:50 توسط آرزو
|
هدفم از ایجاد این وبلاگ ،فقط رضای خداست.